BIBLIOTEKA

tel. 32 77 000 60,

fax 32 77 000 63,

mail: zspswiet@wp.pl

Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Świętochłowicach. Szczegóły przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo tutaj:   Polityka prywatności.

W sobotę, 17 marca, mogliśmy podziwiać monumentalny, sięgający 91 metrów wysokości, Pomnik Bitwy Narodów w Lipsku. Jest to największa pomnikowa budowla w Europie. Został on odsłonięty w 1913 roku z okazji setnej rocznicy słynnej walki, która rozegrała się podczas kampanii Napoleona (w 1813 roku). Wewnątrz pomnika zaprojektowana została platforma widokowa, z której przy dość dobrej pogodzie można podziwiać Lipsk oraz jego okolice Niestety nam pogoda nie sprzyjała - przeraźliwe zimno i wiatr znacznie utrudniały nam zwiedzanie.

Następnie odwiedziliśmy jedną z najstarszych kawiarni w Europie "Zum Arabischen Coffe Baum". Badając jej historię, udowodniono, że kawa jest tutaj serwowana od 1711 r. Niezwykły znak na fasadzie budynku, pochodzący z roku 1720, nadał nazwę kawiarni. Barokowa rzeźba, umieszczona na budynku, przedstawia Orientala, który wręcza filiżankę kawy. Rzeźba ta symbolizuje historię kawy jako daru kulturowego Orientu dla Zachodu. Obecnie w budynku znajduje się kawiarnia i restauracja oraz muzeum, które w 16 pokojach prezentuje eksponaty z 300-letniej historii saksońskiej kultury kawy, takie jak młynki do kawy, porcelanowe zastawy z Miśni, kubki do kawy, różne gatunki kaw w ziarnach, naczynia do prażenia, przygotowywania kawy i filmy o zbiorze i prażeniu kawy.

W niedzielę pojechaliśmy, na ostatnią naszą wycieczkę, do Drezna - stolicy Saksonii. Pomimo olbrzymich problemów z dojazdem z powodu opadów śniegu, mrozu i silnego wiatru udało nam się tam dotrzeć. Drezno zwiedzaliśmy z przewodnikiem - z Dworca Głównego przeszliśmy ulicą Praską do Starego Rynku, zobaczyliśmy Zwinger, Zamek Królewski, Plac Teatralny z gmachem Opery i Kościół Frauekirche. Ostatnim miejscem, które zwiedzaliśmy w Dreźnie było Niemieckie Muzeum Higieny otwarte w 1911 roku. Do największych atrakcji należy wystawa stała o nazwie "Przygoda - człowiek" (niem. "Abenteuer Mensch"). Przygodę zaczynamy w pierwszym pomieszczeniu, które przedstawia, jak na przestrzeni wieków zmieniało się postrzeganie ludzkiego organizmu. Punktem kulminacyjnym w pierwszym pomieszczeniu jest tzw. Kobieta ze Szkła (niem. "Gläserne Frau"), jedna z wielu figur wyprodukowanych na potrzeby studentów medycyny w pracowniach Niemieckiego Muzeum Higieny. Kolejne sale tematyczne wystawy to: Życie i Śmierć, Jedzenie i Picie, Seksualność, Mózg człowieka, Ruch oraz Piękno, Skóra, Włosy.

Upływa ostatni tydzień wyjazdu do Schkeuditz - spędzamy go na praktykach, ostatnich spacerach po mieście, ostatnich zakupach, podsumowaniu pobytu. Zaprzyjaźniliśmy się ze sobą w ramach naszej grupy, a także nawiązaliśmy znajomości z młodzieżą z innych grup. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, zapoznając się z historią, kulturą i sztuką, pracowaliśmy kształcąc się w zawodach sprzedawca, fryzjer, elektryk i mechanik samochodowy, a także staraliśmy się porozumiewać w języku niemieckim i angielskim. Warto było wziąć udział w projekcie!

Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

Odwiedza nas 351 gości oraz 0 użytkowników.