Uczestnicy stażów zawodowych w Niemczech są już na półmetku.
Podczas pobytu w Schkeuditz uczniowie oprócz zdobywania wiedzy i umiejętności związanych ze swoim zawodem uczestniczyli również w wycieczkach krajoznawczych do Lipska i Berlina.
W Lipsku mieli okazję zobaczyć: skwer "Augustusplatz" z Operą Lipską i filharmonią, kościoły St. Nikolai i St. Thomas, zabytkowy pasaż handlowy Madler Passage oraz Stary i Nowy Ratusz Miejski.
W trakcie dwudniowej wycieczki do Berlina poznali najciekawsze zabytki miasta m.in. Reichtag, Bramę Brandenburską, Pomnik Holokaustu, Katedrę Berlińska, Alexanderplatz z Wieża Telewizyjna, Plac Poczdamski z pozostałością Muru Berlińskiego oraz Wyspę Muzeów.
Fryzjerzy w ośrodku szkoleniowym podczas zajęć poznają techniki masażu głowy, uczą się stosowania kosmetyków zgodnych z typem włosa, modelowania oraz układania fryzur wieczorowych, dziennych oraz awangardowych. Oprócz tego fryzjerzy zdobywają również wiedzę na temat profesjonalnego makijażu na różne okazje, masażu dłoni oraz manicure.
Elektrycy zapoznali się z zasadami BHP, kuli i gipsowali ściany, kopią rowy. Szkicowali w grupach również plany oświetlenia ośrodka. Jeden z projektów oświetlenia przypadł do gustu szefowi ośrodka i postanowił zrealizować projekt grupy naszych uczniów.
więcej zdjęć w galerii
10 elektryków i 10 fryzjerów od początku lutego będzie uczestniczyć w 4 - tygodniowych stażach zagranicznych w Lipsku w Niemczech.
Głównym celem wyjazdu jest rozwój zawodowy uczestników stażu, poznanie i porównanie zasad funkcjonowania firm zagranicznych z polskimi, nabycie umiejętności pracy w zespole międzynarodowym, doskonalenie umiejętności językowych uczniów oraz poznanie kultury innego kraju Unii Europejskiej.
Uczestnictwo w projekcie pozwoli na zwiększenie europejskiej mobilności w ramach kształcenia zawodowego oraz poprawić przejrzystość uznawania kwalifikacji zawodowych tak, aby młodym ludziom ułatwić start w poszukiwaniu zajęcia na rynku pracy w wymiarze europejskim. Wszyscy uczestnicy projektu otrzymają EUROPASS.
Przed wyjazdem uczniowie uczestniczyli w zajęciach językowych oraz kulturowych. Dodatkowo każdy z uczestników mógł skorzystać z porady pedagoga szkolnego.
Projekt "MOJA SZKOŁA MOJA PRACA" jest finansowany w 100 proc. ze środków Unii Europejskiej i jest ona realizowany we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji z Warszawy w ramach projektu Leonardo da Vinci.
Projekt realizowany w ramach Programu Leonardo da Vinci w okresie od października 2013 r. do lutego 2015 r.
Skierowany jest do uczniów i uczennic Zasadniczej Szkoły Zawodowej kształcących się w zawodach fryzjer i elektryk.
Cele projektu:
- Wspieranie uczestników działań szkoleniowych w zdobywaniu i wykorzystywaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji w nowym środowisku zawodowym, aby ułatwiać im dalszy rozwój osobisty.
- Umożliwienie uczestnikom poznania środowiska zawodowego, organizacji i kultury pracy w innym kraju, zachęcanie do otwartości i współpracy, wspieranie zdolności adaptacyjnych oraz uwrażliwienie na różnice mentalne i kulturowe.
Korzyści dla uczestników projektów:
- zdobycie doświadczenia praktycznego i nowych umiejętności (certyfikat o uczestnictwie w projekcie, Europass);
- nauka języków obcych, w szczególności w zakresie słownictwa specjalistycznego;
- zwiększenie otwartości i mobilności;
- zwiększenie szans na rynku pracy;
- świadomość konieczności dalszego kształcenia;
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie, rozwiązywania problemów, kreatywności, podejmowania ryzyka i odpowiedzialności
Strona 2 z 2